Wednesday, August 12, 2009

MARHABAN YA RAMADHAN

Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdulillah..Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad saw dan keluarga serta para sahabat sekaliannya. Semoga dilimpahkan Allah akan rahmat-Nya kepada kita semua muslimin & muslimat FKUM... Amin. amma ba'du;

RAMADHAN AL-MUBARAK 1430H
Satelah berlalu bulan Rejab, bulan yang di dalamnya terjadi peristiwa besar ke atas junjungan besar Nabi Muhammad saw iaitu peristiwa Isra' wal Mi'raj dimana Rasulullah saw menerima perintah kefardhuan solat lima waktu.Satelah itu didatangi pula bulan Sya'ban, yang di dalamnya terdapat malam Nisfu Sya'ban yang penuh pengampunan dan segala amal sepanjang tahun diangkat untuk dipersembahkan kepada Allah swt.Dan kini pula yang dinantikan muncul bulan Ramadhan yang di dalamnya terdapat Lailatul Qadar, malam seribu bulan.

Ramadhan tidak datang melainkan sekali dalam setahun. Mengunjungi kita secara tidak sentiasa, maka ia amatlah dikasihi. Oleh itu, MIMBAR KSR ingin mengajak saudara saudari muslim untuk menghayati Ramadhan serta pengisiannya melalui bahan-bahan yang akan disiarkan di dalam blog http://ksrmimbar.blogspot.com/ mulai esok.

Jangan lepaskan peluang ini untuk kita sama-sama beramal dan mengambil faedah-faedahnya. Ingat! ..belum tentu kita akan menemui bulan Ramadhan yang akan datang...entah-entah ini adalah Ramadhan yang terakhir buat kita.

=ksrmimbar=

No comments:

Post a Comment