Wednesday, June 17, 2009

Sukan Staff Universiti Malaysia Ke-34



Assalamualaikum & Salam Sejahtera...

Untuk posting kali ini, kami ingin kongsikan berita tentang Sukan Staff Universiti Malaysia.


Penganjuran SUKUM kali ke-34 tahun ini yang menyaksikan Universiti Malaysia Terengganu (UMT) sebagai tuan rumah telah menerima penyertaan daripada lebih 5,000 peserta dari 21 universiti awam seluruh negara termasuk kontinjen Kementerian Pengajian Tinggi.Acara sukan tersebut telah berlangsung selama 10 hari bermula 3 Jun lalu.

Sebanyak 18 acara dipertandingkan membabitkan 14 tempat kejohanan untuk acara sukan antaranya olahraga, hoki, golf, bowling, futsal, bola tampar, badminton, sepak takraw, ping pong, tarik tali, bola jaring, bola sepak dan tenis.

Kontinjen Universiti Malaya telah menghantar sebanyak 103 perserta lelaki dan 47 peserta wanita.Untuk acara olahraga, kontinjen kita telah berjaya mengumpul 2 emas,8 perak, dan 9 gangsa.Bagi keseluruhan keputusan,kita telah berjaya menduduki tangga ke-11 dengan membawa pulang 3 perak dan 4 gangsa.Kira ok ler tue....

Kami mengucapkan tahniah kepada semua peserta yang terlibat, khasnya kepada warga FKUM yang terpilih untuk mewakili Universiti Malaya.Anda semua telah mengharumkan nama Universiti Malaya..


p/s:-
En. Abu...dengar citer bayak problem kat saner tue...management trok ker??? Sabar jer lah..
En. Azam Ali...balik dari terengganu nie diam jerk???? Tlebih mkn kropok leko ker??Hehehe..
Naper UM tak antar penyertaan untuk semua game ek????? takkan xda budget kot????? Ni kan ker salah satu cara utk mempromosikan universiti kiter???????


///ZHC///

No comments:

Post a Comment